Το νέο ηλεκτρικό υβριδικό λεωφορείο που θα κυκλοφορεί στο κέντρο της πόλης του Αμβούργου παρουσίασαν ο υπουργός Μεταφορών του Αμβούργου, Frank Horch, και η Ulrike Riedel, μέλος του δ.σ. του φορέα δημόσιων μεταφορών Hamburger Hochbahn AG.
Το νέο λεωφορείο, μάρκας Volvo, διαθέτει plug-in υβριδική τεχνολογία και προμηθεύεται ηλεκτρική ενέργεια μέσα από ένα σύστημα φόρτισης της Siemens.
Από τον Δεκέμβριο, το λεωφορείο θα καλύπτει τα σχεδόν επτά χιλιόμετρα της «Γραμμής Καινοτομίας 109», η οποία βρίσκεται μεταξύ της περιοχής Άλστερντορφ και του νέου τερματικού σταθμού ηλεκτρικών λεωφορείων της πόλης. Το λεωφορείο θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά τεχνολογία ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη γραμμή, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
«Η τεχνολογία των συσσωρευτών γίνεται ολοένα και ελκυστικότερη για χρήση στα λεωφορεία. Το ηλεκτρικό υβριδικό λεωφορείο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για εμάς, στην προσπάθειά μας να κατασκευάσουμε 100% ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Hochbahn τοποθετείται ως συνεργάτης των βιομηχανιών στην προσπάθεια για τη συγκέντρωση σημαντικής εμπειρίας κατά την καθημερινή λειτουργία των λεωφορείων», δήλωσε η Ulrike Riedel, αντιπρόεδρος Λειτουργίας και Ανθρώπινων Πόρων στην Hamburger Hochbahn.
«Με τις καινοτόμες υποδομές φόρτισης που διαθέτουμε για αυτά τα νέα υβριδικά λεωφορεία, είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε μία ισχυρή ώθηση στην ηλεκτροκίνηση και στις δημόσιες μεταφορές του μέλλοντος στο Αμβούργο», σχολίασε ο Andreas Laske, Project Manager, eBus Solutions της Siemens.
Σε ανακοίνωσή της η Siemens εξηγεί πως η μπαταρία ιόντων λιθίου του Volvo 7900 Electric Hybrid φορτίζεται μέσω δύο ραγών φόρτισης στην οροφή και τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα (150 kW) με ηλεκτρική ενέργεια. Το λεωφορείο λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τεχνολογία ηλεκτροκίνησης για περίπου εφτά χιλιόμετρα. Για να γίνει αυτό εφικτό, σταθμοί ταχείας φόρτισης έχουν εγκατασταθεί κατά μήκος της διαδρομής. Η σύνδεση παροχής ισχύος και ο μετατροπέας έχουν τοποθετηθεί σε έναν οικίσκο μετασχηματιστών, δίπλα στην αφετηρία και στον τερματικό σταθμό.
Ένας βραχίονας επαφής έχει τοποθετηθεί σε έναν ιστό. Εφόσον το λεωφορείο βρίσκεται μέσα στο εύρος ανοχής του συστήματος επαφής, ενεργοποιείται η πέδη μανδάλωσης και ξεκινά αυτόματα η φόρτιση. Η διαδικασία της φόρτισης πραγματοποιείται εντελώς αυτόματα και ολοκληρώνεται μόλις η μηχανή φορτιστεί εντελώς. Η διαδικασία μπορεί να διακοπεί με την αποδέσμευση της πέδης μανδάλωσης.
Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης στο Αμβούργο αποτελούν την τελευταία καινοτομία της Siemens στα υψηλής απόδοσης συστήματα φόρτισης για ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Στα λεωφορεία, το μόνο που απαιτείται είναι η τοποθέτηση ραγών επαφής και ένα κουτί επικοινωνίας WiFi. Με αυτό τον τρόπο, εξοικονομείται χώρος, βάρος και κόστος για κάθε λεωφορείο. Η επικοινωνία μεταξύ των λεωφορείων και του σταθμού φόρτισης πραγματοποιείται μέσω WiFi. Έτσι, αναγνωρίζεται το λεωφορείο και οι απαιτήσεις του συστήματος διαχείρισης των συσσωρευτών μεταδίδονται στο σταθμό φόρτισης.
Για να πραγματοποιηθεί επαφή, ο βραχίονας επαφής χαμηλώνει για να προσεγγίσει τις επαφές φόρτισης πάνω στο λεωφορείο. Το λεωφορείο γειώνεται ηλεκτρικά πριν το ρεύμα αρχίσει να κυκλοφορεί. Η ροή του ρεύματος μεταξύ του οχήματος και του σταθμού φόρτισης ελέγχεται συνεχώς, για να ταιριάζει με την εκάστοτε κατάσταση φόρτισης και τον εκάστοτε τύπο συσσωρευτή . Η διαδικασία φόρτισης ολοκληρώνεται μέσα σε λιγότερο από έξι λεπτά.