V60 Plug-in Hybrid. Το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που έφτιαξε ποτέ η Volvo

Το Volvo V60 Plug-in Hybrid είναι το πλέον καινοτόμο, το πλέον προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Volvo.

Πρόκειται στην ουσία για τρία αυτοκίνητα σε ένα: ένα ηλεκτρικό, ένα υβριδικό και ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το επιπλέον χαρακτηριστικό ότι μπορεί και φορτίζεται από το απλό οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού! Και παρόλη την υψηλή τεχνολογία του, παραμένει ένα «καθημερινό» αυτοκίνητο, πρακτικό και ευκολοδήγητο, που φέρνει την τεχνολογία του μέλλοντος πιο κοντά στο σύγχρονο οδηγό, που έχει στη διάθεσή του:

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.
Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 48 γρμ./χλμ. και κατανάλωση 1,8 λιτ./100χλμ., κατά μέσο όρο.
Ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη ισχύ 215 + 68 ίππων και 440 + 200 Nm  ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

Στους μπροστινούς τροχούς του V60 Plug-in Hybrid μεταδίδεται η κίνηση από έναν πεντακύλινδρο common-rail πετρελαιοκινητήρα 2,4 λίτρων. Η μέγιστη ισχύς του είναι 215 ίπποι, που αποδίδονται στις 4.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 440 Nm (περίπου 45 χιλιογραμμόμετρα), στην περιοχή 1.500-3.000 στροφών.

Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nm και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (Ιόντων Λιθίου).

Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.

Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:

Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Αξίζει να προστεθεί μάλιστα ότι εφόσον οι συσσωρευτές φορτίζονται από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας, τότε οι εκπομπές CO2  είναι εντελώς μηδενικές σε όλο τον ενεργειακό κύκλο. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το στυλ οδήγησης.

Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης, έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία NEDC) είναι 48 γρμ./ χλμ., που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,8 λιτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm. Παράλληλα, η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,1 δευτερολέπτων για τα 0-100 χλμ./ώρα.

Το V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ.

Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.

Το V60 Plug-in Hybrid στο επίπεδο εξοπλισμού Momentum έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 55.900 € ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού R-Design η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 57.200 €. Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με ειδικό τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας και παράλληλα ο κάτοχος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Πηγή