Οπτικά θυμίζει ιπτάμενη μηχανή από κάποιο σχέδιο του Λεονάρντο ντα Βίντσι ή κάτι ανάλογο, ωστόσο το Volocopter VC200 είναι πέρα για πέρα πραγματικό και αποτελεί τον διάδοχο του επίσης «ιδιαίτερου» Volocopter VC1.
Το ηλεκτροκίνητο διθέσιο ελικόπτερο κατασκευάστηκε από μηχανικούς της γερμανικής E-volo και βρέθηκε στον αέρα για πρώτη φορά σε μια σειρά τηλεκατευθυνόμενων, μη επανδρωμένων πτήσεων στην Καρλσρούη.
Σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Ζόσελ, στέλεχος της εταιρείας, ο ήχος ήταν εξαιρετικά χαμηλός και σχεδόν ευχάριστος, ενώ στην πτήση δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες δονήσεις.
Το VC200 περιγράφεται ως σκάφος VTOL (κάθετης απο/προσγείωσης), ωστόσο τα «εκκεντρικά» χαρακτηριστικά του το ξεχωρίζουν από τις περισσότερες άλλες γνωστές ιπτάμενες μηχανές. Είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο, ενώ μεγάλο τμήμα του είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα για να παραμένει το βάρος σε χαμηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με την E-volo το σκάφος μπορεί να προσφέρει στους επιβάτες του μία ομαλή, σχετικά αθόρυβη, «πράσινη» πτήση. Ο χειρισμός του γίνεται μέσω joystick και είναι αρκετά εύκολος (αντίστοιχος ενός μικρού τηλεκατευθυνόμενου αεροσκάφους), ενώ τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας θα είναι χαμηλά. Για λόγους ασφαλείας υπάρχει και αλεξίπτωτο.
Κατά τις δοκιμαστικές πτήσεις, ο VC200 ανέβηκε σε ύψος περίπου 22 μέτρων. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Cnet, με την παρούσα τεχνολογία μπαταριών, η διάρκεια πτήσης του είναι περίπου 20 λεπτά, ωστόσο η εταιρεία ευελπιστεί ότι η αυτονομία του θα βελτιωθεί, φτάνοντας χρονικά διαστήματα μίας ώρας και άνω.
Επί της παρούσης, η E-volo σχεδιάζει νέες δοκιμές και επανδρωμένες πτήσεις, με το πρωτότυπο να προορίζεται να χρησιμοποιηθεί ως βάση για άλλα αντίστοιχα αεροσκάφη στα προσεχή έτη. Η εταιρεία χαρακτηρίζει το VC200 ως το «ασφαλέστερο κομμάτι εξοπλισμού αεροπορικών σπορ στον κόσμο».